Chapter 12: HABITS OF MIND ( 12-15)

Chapter 12: HABITS OF MIND

[12-15]
COMPUTATION AND ESTIMATION

The recommendations presented in the preceding chapters are mostly about knowledge. However, they also imply that knowledge should be understood in ways that will enable it to be used in solving problems. In this sense, all of the foregoing recommendations are about thinking skills. Putting this the other way around, students are likely to learn thinking skills only in the process of coming to understand something substantive about the world, of encountering them in many different contexts and situations, and of using them repeatedly.

計算と推定

先の章で提示された勧告の大半は知識についてのものである。しかしながら、それらの勧告は同時に、知識が問題解決に使わうる方法で理解されるべきだとほのめかしている。この点で、前述の勧告のすべては思考力に関してのものである。違う言い方をすると、生徒たちは思考力を、世界をなにか現実的に理解するようになったり、多くの異なった文脈や状況で出会ったり、それらを繰り返し使うプロセスにおいてのみ学ぶ傾向があるのだ。